Data rozpoczęcia: 2002
Inwestor: Miasto Kraków
Duża część śródmieścia Krakowa to obszar zabudowany w większości w czasach gdy posiadanie samochodu było czystą abstrakcją. Jak łatwo się domyślić, dziś w dobie powszechnej motoryzacji i "dwóch samochodów na rodzinę" musi to prowadzić do chronicznego wręcz braku miejsc parkingowych.
W związku z powyższym, już wiele lat temu mówiło się w Krakowie o konieczności budowy sieci parkingów podziemnych. Pierwszą próbą (jak się okazało, nieudaną) była umowa podpisana w 2002 roku z konsorcjum Mitex-Eiffage. W myśl tego dokumentu, do 2004 roku konsorcjium miało oddać do użytku 4 podziemne parkingi położone w centrum miasta. Inwestycje te napotkały jednak olbrzymie trudności (protesty mieszkańców, przeciągające się procedury itp.) i - ostatecznie - w roku 2005 zdecydowano się umowę rozwiązać.
W listopadzie 2006 roku nadszedł przełom - udało się podpisać umowę z hiszpańską firmą Ascan. W jej wyniku, w 2009 roku na placu Przy Groblach oficjalnie otwarto - na razie jedyny w Krakowie - podziemny parking na 600 aut.
Mimo, że mówi się o budowie kolejnych obiektów (potencjalnie wymienia się nawet 24 możliwe lokalizacje podziemnych parkingów), jak na razie jednak wszystkie z nich, już na etapie przymiarek i planów napotykają na poważne trudności.
Na dzień dzisiejszy, najbliższe realizacji są 4 obiekty:
* Parking Podziemny pod Nowym Kleparzem
* Parking Podziemny przy Muzeum Narodowym
* Parking Podziemny pod Placem Biskupim
* Parking Podziemny przy ul. Dietla
Pozostaje mieć nadzieję, że prędzej czy później uda się sprawę budowy krakowskich parkingów podziemnych doprowadzić do szczęśliwego końca.
2011-04-14 - Jak donoszą lokalne gazety, praktycznie nie ma już szans na prędkie rozstrzygnięcie przetargów na budowę podziemnych parkingów przy Nowym Kleparzu, na Placu Biskupim, obok hali Korony oraz na skrzyżowaniu ulic: Starowiślnej i Dietla. Negocjacje z zainteresowanymi firmami nie zostały rozstrzygnięte. Być może powstanie jeden z planowanych obiektów (przy al. Focha), lecz jeśli tak się stanie, będzie on mniejszy niż planowano.
Źródło: KrakowskieInwestycje.pl
Inwestor: Miasto Kraków
Duża część śródmieścia Krakowa to obszar zabudowany w większości w czasach gdy posiadanie samochodu było czystą abstrakcją. Jak łatwo się domyślić, dziś w dobie powszechnej motoryzacji i "dwóch samochodów na rodzinę" musi to prowadzić do chronicznego wręcz braku miejsc parkingowych.
W związku z powyższym, już wiele lat temu mówiło się w Krakowie o konieczności budowy sieci parkingów podziemnych. Pierwszą próbą (jak się okazało, nieudaną) była umowa podpisana w 2002 roku z konsorcjum Mitex-Eiffage. W myśl tego dokumentu, do 2004 roku konsorcjium miało oddać do użytku 4 podziemne parkingi położone w centrum miasta. Inwestycje te napotkały jednak olbrzymie trudności (protesty mieszkańców, przeciągające się procedury itp.) i - ostatecznie - w roku 2005 zdecydowano się umowę rozwiązać.
W listopadzie 2006 roku nadszedł przełom - udało się podpisać umowę z hiszpańską firmą Ascan. W jej wyniku, w 2009 roku na placu Przy Groblach oficjalnie otwarto - na razie jedyny w Krakowie - podziemny parking na 600 aut.
Mimo, że mówi się o budowie kolejnych obiektów (potencjalnie wymienia się nawet 24 możliwe lokalizacje podziemnych parkingów), jak na razie jednak wszystkie z nich, już na etapie przymiarek i planów napotykają na poważne trudności.
Na dzień dzisiejszy, najbliższe realizacji są 4 obiekty:
* Parking Podziemny pod Nowym Kleparzem
* Parking Podziemny przy Muzeum Narodowym
* Parking Podziemny pod Placem Biskupim
* Parking Podziemny przy ul. Dietla
Pozostaje mieć nadzieję, że prędzej czy później uda się sprawę budowy krakowskich parkingów podziemnych doprowadzić do szczęśliwego końca.
2011-04-14 - Jak donoszą lokalne gazety, praktycznie nie ma już szans na prędkie rozstrzygnięcie przetargów na budowę podziemnych parkingów przy Nowym Kleparzu, na Placu Biskupim, obok hali Korony oraz na skrzyżowaniu ulic: Starowiślnej i Dietla. Negocjacje z zainteresowanymi firmami nie zostały rozstrzygnięte. Być może powstanie jeden z planowanych obiektów (przy al. Focha), lecz jeśli tak się stanie, będzie on mniejszy niż planowano.
Źródło: KrakowskieInwestycje.pl
https://www.is-pracownia.pl - Projektowanie instalacji sanitarnych, przyłącza wody i kanalizacji, sieci wodociągowe i kanalizacyjne.