13-11-2011, 10:04
Nowa Lancia Thema
Cytat:Lada dzień do salonów trafi flagowa limuzyna Lancii. Czy klientom spodoba się amerykańsko-włoski mariaż?
W porównaniu do pierwowzoru, auto zyska smakowicie urządzone wnętrze. Na fotelach zagości skórzana tapicerka Poltrona Frau, a na desce rozdzielczej - prawdziwe drewno.
Paleta jednostek napędowych wzbogaci się o 3-litrowego turbodiesla o mocy 190 lub 239 koni przy 4000 obr./min, sprzęgniętego z 5-biegowym automatem. Słabsza wersja generuje 440 Nm maksymalnego momentu w zakresie 1600-2800 obr./min, a mocniejsza - 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr./min. Pierwsza z nich osiąga setkę w 9,7 s (prędkość maksymalna 220 km/h), a druga - w 7,8 s (prędkość maksymalna 230 km/h). W obu przypadkach średnie zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km.
Alternatywą będzie wersja benzynowa ze znanym z amerykańskich modeli motorem Pentastar 3.6 V6 oraz 8-biegowym automatem. Moc 286 KM osiąga ona przy 6350 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy 340 Nm - przy 4650 obr./min. Efekt? 7,7 s do setki, prędkość maksymalna 240 km/h i średnie zużycie paliwa na poziomie 9,4 l/100 km.
Tylnonapędowa Thema ma na nowo skrojone wielowahaczowe zawieszenie i elektrohydrauliczny układ kierowniczy o bardziej spontanicznych nastawach. Auto zostało także uzbrojone w dodatkowe, dźwiękochłonne panele podłogowe i wykładziny kabiny oraz wnęk kół, a także w nowe serwo układu hamulcowego, amortyzatory i grubsze stabilizatory.
Lista wyposażenia obejmuje m.in. system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, system audio Harman Kardon z 19 głośnikami o łącznej mocy 900 W, asystent "martwego pola", układ inteligentnego oświetlenia czy aktywny tempomat. Na pokładzie zainstalowano również system aktywnej ochrony pieszego (Active Pedestrian Protecion), który w razie uderzenia pieszego podnosi tylną część maski celem ochrony przed większymi obrażeniami.
Jak mówią szefowie Lancii, Thema będzie "prawdziwą alternatywą" dla aut klasy premium. Czy tak będzie w rzeczywistości? Wszystko zależy od ceny.