12-02-2011, 09:55
NOWY HYUNDAI I10
Cytat:Każdy model samochodu po 3 lub 4 latach przechodzi face lifting - także Hyundai i10, który jest produkowany w indyjskich zakładach w Madras od 2007 r.
Auto przeszło szereg modyfikacji, począwszy od tych, które widać gołym okiem, skończywszy na tych, które będzie można zauważyć podczas jazdy. i10 ma teraz zmieniony przód, który wykazuje wyraźne podobieństwo do innych modeli marki. heksagonalne reflektory, takie jak w modelach ix35, ix20, oraz nowy grill. Z tyłu zmieniono zderzak. Nutkę świeżości można poczuć w kabinie, w którą tchnięto nieco życia, montując srebrny plastik na konsoli środkowej.
Bazowa wersja Huyndaia i10 będzie napędzana litrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny, o mocy 69 KM, który zastąpi motor o pojemności 1,1 l i mocy 66 KM. Samochód z tym silnikiem będzie się rozpędzał do setki w czasie 14,8 s, a jego prędkość maksymalna wyniesie 150 km/h. Te mizerne osiągi ma rekompensować niskie zużycie paliwa - 4,2 l na 100 km w trybie mieszanym. Emisja dwutlenku węgla w wypadku prezentowanego auta wynosi 99 g na 1 km, co Hyundai postanowił podkreślić, nadając wersji z tym silnikiem dopisek Blue. Drugi z motorów benzynowych to udoskonalona jednostka 1,2 l, która rozwija moc 85 KM. i10 z tym silnikiem rozpędza się dosetki w czasie 12,2 s i spala średnio 4,6 l benzyny na 100 km.
Ceny Hyundaia i10 będą zaczynały się od około 37 tys. zł.