10-04-2011, 08:16
Co już wiemy o BMW M5?
Będzie mieć turbodoładowany silnik i napęd na cztery koła.
Oficjalna prezentacja BMW M5 odbędzie się jesienią podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Ponieważ na temat tego samochodu pojawiło się wiele informacji, postanowiliśmy je zebrać i przedstawić w jednym tekście.
BMW M5 będzie pierwszą limuzyną z serii M, która otrzyma silnik turbodoładowany zamiast tradycyjnej jednostki wolnossącej. Motor o pojemności 4,4 l rozwinie moc 560 KM i moment obrotowy 692 Nm, zatem będzie mocniejszy od 5-litrowego silnika V10 o 52 KM i 171 Nm. Turbodoładowany silnik zapewni większą moc i będzie bardziej wydajny, a zarazem poprawi się jego spalanie i emisja CO2 - powiedział "Autocarowi" Albert Biermann, nadzorujący prace badawczo-rozwojowe w BMW. Silnik V8 to jednostka oznaczona jako "S63", montowana także w SUV-ach X5 M i X6 M, jednak ze zmienioną charakterystyką pracy, odznaczającą się ostrzejszą reakcją na gaz i lepszymi osiągami w górnym zakresie obrotów.
Osiągi samochodu nie zostały oficjalnie ujawnione, ale według wiarygodnych źródeł limuzyna M5 będzie się rozpędzała do 100 km/h w czasie o 0,2 s krótszym niż poprzedni model, któremu zajmowało to 4,7 s. Tym samym auto bawarskiego producenta zrówna się osiągami z konkurencyjnym Mercedesem E 63 AMG. Prędkość maksymalna samochodu zostanie ograniczona elektronicznie do 250 km/h, lecz teoretycznie po zdjęciu ograniczeń pojazd będzie mógł rozpędzić się do 300 km/h.
7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów BMW M5 będzie obsługiwana za pomocą lewarka lub manetek zamontowanych przy kole kierownicy.
Największą nowością w BMW M5 będzie wersja z napędem na cztery koła. Zostanie ona przygotowana z myślą o klientach w USA, którzy chętnie wybierają Mercedesy AMG z napędem na obie osie lub sportowe wersje Audi.
Różnice między wyglądem BMW M5 a zwykłej "piątki" będą subtelne. Sportowa wersja otrzyma nieco większe zderzaki, chromowane dodatki czy seryjnie 20-calowe obręcze kół.
Mimo większych rozmiarów nowe BMW M5 ma ważyć tyle co jego mniejszy poprzednik, czyli około 1830 kg.
Będzie mieć turbodoładowany silnik i napęd na cztery koła.
Oficjalna prezentacja BMW M5 odbędzie się jesienią podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Ponieważ na temat tego samochodu pojawiło się wiele informacji, postanowiliśmy je zebrać i przedstawić w jednym tekście.
BMW M5 będzie pierwszą limuzyną z serii M, która otrzyma silnik turbodoładowany zamiast tradycyjnej jednostki wolnossącej. Motor o pojemności 4,4 l rozwinie moc 560 KM i moment obrotowy 692 Nm, zatem będzie mocniejszy od 5-litrowego silnika V10 o 52 KM i 171 Nm. Turbodoładowany silnik zapewni większą moc i będzie bardziej wydajny, a zarazem poprawi się jego spalanie i emisja CO2 - powiedział "Autocarowi" Albert Biermann, nadzorujący prace badawczo-rozwojowe w BMW. Silnik V8 to jednostka oznaczona jako "S63", montowana także w SUV-ach X5 M i X6 M, jednak ze zmienioną charakterystyką pracy, odznaczającą się ostrzejszą reakcją na gaz i lepszymi osiągami w górnym zakresie obrotów.
Osiągi samochodu nie zostały oficjalnie ujawnione, ale według wiarygodnych źródeł limuzyna M5 będzie się rozpędzała do 100 km/h w czasie o 0,2 s krótszym niż poprzedni model, któremu zajmowało to 4,7 s. Tym samym auto bawarskiego producenta zrówna się osiągami z konkurencyjnym Mercedesem E 63 AMG. Prędkość maksymalna samochodu zostanie ograniczona elektronicznie do 250 km/h, lecz teoretycznie po zdjęciu ograniczeń pojazd będzie mógł rozpędzić się do 300 km/h.
7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów BMW M5 będzie obsługiwana za pomocą lewarka lub manetek zamontowanych przy kole kierownicy.
Największą nowością w BMW M5 będzie wersja z napędem na cztery koła. Zostanie ona przygotowana z myślą o klientach w USA, którzy chętnie wybierają Mercedesy AMG z napędem na obie osie lub sportowe wersje Audi.
Różnice między wyglądem BMW M5 a zwykłej "piątki" będą subtelne. Sportowa wersja otrzyma nieco większe zderzaki, chromowane dodatki czy seryjnie 20-calowe obręcze kół.
Mimo większych rozmiarów nowe BMW M5 ma ważyć tyle co jego mniejszy poprzednik, czyli około 1830 kg.